Αρχική Π.Α.Ο.Δ.ΗΛ. - βιβλιοθήκη - εργαστήρια τέχνης - επικοινωνία - links - ωδείο - θέατρο "Δ. Κιντής" - αναψυκτήριο

φιλοσοφία
ημερολόγιο παραστάσεων
σεμινάρια για ενήλικες
workshops για μαθητές
παράλληλες εκδηλώσεις
όροι Συμμετοχής
αίτηση Συμμετοχής
τιμητική επιτροπή
συνέντευξη Κωνσταντίνου Μίχου
ανταποκρίσεις
σκέψεις απο τη συνάντηση με τα παιδιά της Παλαιστίνης



φιλοσοφία

    

Η πρόταση μας να θεσμοθετηθεί στην Ηλιούπολη ένα ετήσιο Ευρωπαϊκό Σχολικό Φεστιβάλ Θεάτρου & Performance εκπορεύτηκε από:

 

  • την έντονη παρουσία και συμμετοχή των μαθητών στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας, ιδιαίτερα στις καθιερωμένες εκδηλώσεις της σχολικής κοινότητας  στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους αλλά και σε πλήθος άλλων κατά τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς
  • τη διαπίστωση της απουσίας ανάλογου θεσμού στη χώρα μας
  • τη συναίσθηση της ευθύνης μας απέναντι στη μακραίωνη και σημαντική παράδοση της Ελλάδας στο θέατρο.
  • την ανάγκη εναρμόνισης με τις επιταγές της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας για διακρατικές, διαπολιτισμικές συνεργασίες και
  • τη μελέτη της πολιτιστικής πολιτικής που ακολουθούν τα άλλα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής κοινότητας στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης καθώς και  στην πρόθεση αξιοποίησης της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας άλλων αντίστοιχων θεσμών του εξωτερικού.

 

Το Φεστιβάλ φιλοδοξεί, προσκαλώντας σχολεία & φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό,  να αποτελέσει ένα χώρο συνάντησης και γόνιμης επικοινωνίας των παιδιών και των νέων της Ευρώπης, μία «γιορτή» των μαθητών, πανελλαδικής και διεθνούς εμβέλειας.

           
Σκοπός του Φεστιβάλ είναι να αναδείξει πώς μέσα από το θέατρο και ευρύτερα τις
performances, η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει το όχημα για την καλλιέργεια των αυριανών ευρωπαίων πολιτών, μεταδίδοντάς τους το ουμανιστικό ιδεώδες, το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα, την αξία του διαλόγου και της συνεργασίας, την ανάγκη της ενεργούς κοινωνικής συμμετοχής, την ικανότητα δημιουργικής αυτό-έκφρασης και την αγάπη για τις τέχνες και τα γράμματα.

Απώτερος στόχος του αποτελεί η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας του τόπου μας και η διαρκής αλληλόδρασή τους με τους πολιτισμούς των άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

«Υπάρχει μια καθολική συμφωνία στη διεθνή βιβλιογραφία ότι το σχολικό θέατρο, είτε παραδοσιακό, είτε μοντέρνο, προσφέρει σπάνια βιώματα στα παιδιά όλων των ηλικιών, εκπληρώνει πολλαπλούς παιδαγωγικούς σκοπούς και είναι, εντέλει, ένα πολιτισμικό αγαθό που το θυμάται ο καθένας με ευχαρίστηση και συγκίνηση σ΄ όλη του τη ζωή…

…Η ιδιαιτερότητα της Ελλάδας έγκειται στο ότι διαθέτει μια ισχυρή παράδοση με σχολικές παραστάσεις κατά τις εθνικές γιορτές ή με ηθογραφικό περιεχόμενο, που έχει συμβάλλει και στην αναβίωση και διάδοση του αρχαίου ελληνικού θεάτρου στη σημερινή Ελλάδα. Διαθέτει επίσης μια μορφή λαϊκού θεάτρου με πανελλήνια απήχηση… τον Καραγκιόζη…» (Πούχνερ, Β. 1997 «Κείμενα και αντικείμενα», Αθήνα, Καστανιώτης, σελ. 71-72).

 

 

Πιστεύοντας, συνεπώς, ότι οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις αλλά και ευρύτερα η ενασχόληση των μαθητών με το σύνολο των  παραστατικών  τεχνών, αποτελούν ευεπίφορο έδαφος για την καλλιέργεια της φαντασίας, της ιδιαιτερότητας και γενικότερα των εκφραστικών δυνατοτήτων των παιδιών και των νέων, το Φεστιβάλ προσκαλεί performances από τις εκπαιδευτικές κοινότητες των ευρωπαϊκών κρατών.

Το Φεστιβάλ φιλοξενεί παραστάσεις και performances που γίνονται από τα

παιδιά με τη βοήθεια εξειδικευμένων εμψυχωτών, απευθύνονται στο σύνολο της ευρωπαϊκής μαθητικής κοινότητας και εμπνέονται από την παράδοση αλλά, ταυτόχρονα, συνομιλούν με τους προβληματισμούς της νέας γενιάς και τις σύγχρονες καλλιτεχνικές τάσεις.

 

Συγκεκριμένα, τα κείμενα των θεατρικών παραστάσεων, οι χορογραφίες, τα σκηνικά κ.ά. μπορούν να είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των μαθητών με τους εμψυχωτές τους, διασκευές των παιδιών ή, το προτιμότερο, αποκλειστικές δημιουργίες των παιδιών.

 

Ειδικά για τις ελληνικές θεατρικές παραστάσεις, η επεξεργασία των κειμένων πρέπει να προκύπτει από τη μέθοδο του «εργαστηρίου γραφής», όπως αυτό ορίζεται από το νέο βιβλίο της Θεατρικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, που ξεκίνησε να διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία και στα Γυμνάσια από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 και που προβλέπει, θεσμικά πλέον, συγκεκριμένες ώρες θεατρικής αγωγής μέσα στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα.

 

Η συλλογική βίωση νοημάτων και αξιών  κατά την ενεργό συμμετοχή στην καλλιτεχνική δημιουργία, παράλληλα με τα παιδαγωγικά αγαθά που προσφέρει  - την αυτοέκφραση, το σεβασμό του άλλου, την κριτική σκέψη, την καλλιέργεια του συναισθηματικού κόσμου και της κοινωνικότητας - βοηθά μακροπρόθεσμα στη διαμόρφωση ενός νέου καλλιεργημένου κοινού με μεγαλύτερες απαιτήσεις και εκλεπτυσμένο γούστο, που επιθυμεί - και βεβαίως διαθέτει τις γνώσεις και τα κριτήρια - να συμμετέχει ενεργά στις πολιτισμικές εξελίξεις.

 

 


           
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Στο πλαίσιο της γενικότερης στοχοθέτησης του Φεστιβάλ οργανώνεται, παράλληλα με την παρουσίαση των έργων των συμμετεχόντων ομάδων, ένα ολόκληρο δίκτυο εκδηλώσεων και δράσεων:

  • Σεμινάρια – ανταλλαγή απόψεων με όλους τους εμψυχωτές και θεατρολόγους – σκηνοθέτες – συγγραφείς – σκηνογράφους – ηχολήπτες – μουσικούς – κινησιολόγους - χορευτές κ.ά.
  •  Υποδειγματική διδασκαλία & workshops με βάση τη δυνατότητα λειτουργικής διείσδυσης των παραστατικών τεχνών μέσα σε όλα τα μαθήματα.
  • Ξεναγήσεις των φιλοξενούμενων ομάδων σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος και ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς.
  • Οργάνωση δανειστικής θεατρικής και μουσικής βιβλιοθήκης (με οπτικοακουστικό και έγγραφο υλικό, όπως βιντεοσκοπημένες παραστάσεις, φιλμ, cd, παρτιτούρες, θεατρικά έργα κ.λπ. ).
  • Δρώμενα από τις ομάδες σε σχολεία της Ηλιούπολης.
  • Σεμινάρια δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά που συμμετέχουν.
  • Δημιουργία ιστοσελίδας και blog για επικοινωνία των συμμετεχόντων και κάθε ενδιαφερόμενου.
  •  «Κουτί ιδεών – προτάσεων» για το κοινό, που θα λαμβάνονται υπόψη για τον επανασχεδιασμό του Φεστιβάλ.
  • Γνωριμία με τη ελληνική φιλοξενία (επισκέψεις σε ελληνικές οικογένειες, παραδοσιακά γλέντια, βραδιές ελληνικής κουζίνας κ.λπ.)

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ 

Το Φεστιβάλ φιλοδοξεί να είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας και είναι ανοιχτό στη συνεργασία με κάθε καλλιτεχνικό, επιστημονικό, εκπαιδευτικό φορέα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

 

 

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

 

Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στην ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και στην αξιοποίηση εθελοντών για τη διοργάνωση και υλοποίηση του Φεστιβάλ.

Κάθε δημότης της Ηλιούπολης μπορεί, αν δηλώσει συμμετοχή στο Πολιτιστικό Κέντρο, να συμμετέχει, ύστερα από μία συνοπτική εκπαίδευση, σε ομάδες δράσεων, που θα βοηθήσουν την πόλη μας να αναδειχθεί κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, σε πανευρωπαϊκή εστία πολιτισμού, με πρωταγωνιστές την παιδεία και τη διαπολιτισμικότητα.

 

 

 

 









 Login   powered by suntech s.a.